Στην εκδήλωση για την Οδική Ασφάλεια που διοργάνωσε το Τμήμα Τροχαίας Ηρακλείου και ο Διοικητής του Στέλιος Καρακούδης, συμμετείχε και τοποθετήθηκε ο Δήμαρχος Ηρακλείου Αλέξης Καλοκαιρινός.

Ο Αλέξης Καλοκαιρινός συνεχάρη τον Διοικητή της Τροχαίας Στέλιο Καρακούδη και τους συνεργάτες του για την πρωτοβουλία, επισημαίνοντας ότι η Οδική Ασφάλεια αποτελεί βασική προτεραιότητα για το Δήμο Ηρακλείου σε συνδυασμό με την προώθηση της Βιώσιμης Κινητικότητας: «Στο αστικό περιβάλλον και γενικότερα στο περιβάλλον του Δήμου, πρέπει κανείς να μπορεί να κινηθεί και να κινηθεί με ασφάλεια. Υπάρχουν προϋποθέσεις οι οποίες δεν είναι εξασφαλισμένες αυτή τη στιγμή και συνεπώς χρειάζονται οργανωμένα σχέδια για την αντιμετώπιση τους. Υπάρχει το ζήτημα της αντιμετώπισης με κατασταλτικούς όρους, αλλά το καλύτερο είναι η πρόληψη και πάνω από όλα η δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών για την Βιώσιμη Κινητικότητα και την οδική ασφάλεια. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να μπορούμε να κινηθούμε όχι μόνο με το αυτοκίνητο αλλά και πεζοί ή με ποδήλατο. Ο Δήμος Ηρακλείου κινείται προς αυτή την κατεύθυνση με οργανωμένο σχέδιο και με συγκεκριμένες προτεραιότητες. Είναι ένα ζήτημα συνεργασίας όλων, της Κεντρικής Κυβέρνησης, της Περιφέρειας, των Δήμων, της ΕΛ.ΑΣ και ειδικότερα της Τροχαίας. Η αποψινή συνάντηση είναι μια πολύ καλή ευκαιρία ώστε η ατζέντα μας να προχωρήσει προς την κατεύθυνση της Οδικής Ασφάλειας που χρειαζόμαστε και επιθυμούμε».

Ο Δήμαρχος Ηρακλείου, τόνισε την ανάγκη να ενισχυθούν οι συνεργασίες και αναφερόμενος στις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει ο Δήμος, πρόταξε την Κανονιστική Πράξη για την αποκατάσταση δρόμων από τις εκσκαφές εταιριών, την μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χιλιόμετρα εντός αστικού ιστού, τα έργα οδοποιίας καθώς και τις υπερυψωμένες και έξυπνες διαβάσεις: «Ελπίζω ότι αυτή η πρωτοβουλία θα δώσει ώθηση στις συνεργασίες μας. Ειδικότερα, μιλώντας για τον Δήμο Ηρακλείου δεν θα έλεγα απλώς συνεργασία. Θα έλεγα συμμαχία. Στο μέλλον, με την επικείμενη εφαρμογή του Μνημονίου Συνεργασίας Δήμου Ηρακλείου και ΕΛ.ΑΣ. η συνεργασία θα ενισχυθεί, μεταξύ άλλων, και με την λειτουργία του κοινού Επιχειρησιακού Κέντρου. Από την άλλη μεριά έχουμε και παρόμοια προβλήματα. Επιχειρούμε με λίγες δυνάμεις σε σχέση με αυτές που θα χρειαζόταν. Αυτό αφορά και τον Δήμο και την Τροχαία. Χρειάζεται, όπως και γίνεται, σχεδιασμός, εφαρμογή και ο κατάλληλος προγραμματισμός. Ενδεικτικά σας λέω ότι αξιοποιώντας χρηματοδοτικά εργαλεία, ολοκληρώνουμε τις 27 υπερυψωμένες διαβάσεις και είμαστε εν όψει της εγκατάστασης 35 συν 5 έξυπνων διαβάσεων. Παράλληλα εκτελούμε ένα μεγάλης κλίμακας έργο οδοποιίας. Το έργο αυτό, του οποίου τα χαρακτηριστικά προσπαθούμε να βελτιώσουμε, σε πολλές περιπτώσεις εμποδίζεται, καθυστερεί ή και αναστέλλεται από την ανεξέλεγκτη, πρακτικά και θεσμικά, δραστηριότητα των εταιρειών που εγκαθιστούν οπτικές ίνες. Ο Δήμος Ηρακλείου πρωτοπόρησε στην Ελλάδα θεσμοθετώντας μια Κανονιστική Πράξη η οποία έχει δύο κύρια χαρακτηριστικά σε ότι αφορά την αποκατάσταση των δρόμων από τις εκσκαφές για την εγκατάσταση δικτύων: Ισοϋψία και ίδιο συντελεστή τριβής. Είναι προϋποθέσεις Οδικής Ασφάλειας. Αμέσως μετά την δυνατότητα που μας δόθηκε νομοθετικά, καθιερώνουμε το όριο των 30 χιλιομέτρων στο αστικό περιβάλλον του Δήμου και αυτό είναι σημαντικό διότι γνωρίζουμε πόσο η μείωση κατά 20 των χιλιομέτρων του ορίου, υπο-πολλαπλασιάζει τον κίνδυνο των ατυχημάτων».
Ο Αλέξης Καλοκαιρινός, μιλώντας για τον σχεδιασμό της Δημοτικής Αρχής με σκοπό την αλλαγή κουλτούρας στη μετακίνηση και την ενίσχυση της Βιώσιμης Κινητικότητας, ανέφερε την κατασκευή νέων πεζοδρομίων, τις ειδικές διαδρομές για ποδήλατα και τα έργα υποδομής, επεσήμανε: «Βασική μας στόχευση, που είναι και προϋπόθεση για να κινείται κανείς με ασφάλεια, είναι ότι δεν κινούμαστε μόνο με το αυτοκίνητο. Αυτό το επιδιώκουμε με πολύ συγκεκριμένο σχέδιο του οποίου αποτελέσματα αρχίζουν να γίνονται αισθητά. Εναλλακτικές κινήσεις μέσα στην πόλη. Η πόλη πρέπει να περπατιέται με ασφάλεια. Στην πόλη πρέπει να μπορούμε να κινηθούμε και με ποδήλατο. Αυτή τη στιγμή προτεραιοποιούμε την κατασκευή πεζοδρομίων σε περισσότερα από 14 οδικά χιλιόμετρα μέσα στον αστικό ιστό και σχεδιάζουμε τον υπερδιπλασιασμό της δυνατότητας ποδηλάτων έτσι ώστε να ξεπεράσουμε τα 13 χιλιόμετρα σε πολύ συγκεκριμένες διαδρομές. Το ζήτημα των εναλλακτικών κινήσεων με ασφάλεια είναι ένα μείζον ζήτημα το οποίο θα πρέπει όλοι μας να το ενστερνιστούμε. Όλοι μας θα πρέπει να καταλάβουμε ότι η αποκλειστική κίνηση με μηχανοκίνητα οδικά μέσα μας οδηγεί σε αδιέξοδο. Σε μεγάλο βαθμό αυτή η τάση μας οδηγεί σε ένα αδιέξοδο για τα προβλήματα της στάθμευσης. Πρόκειται για ένα πλέγμα ζητημάτων και σε ό,τι μας αφορά σε έργα υποδομής θα το πραγματοποιήσουμε. Το σχεδιάζουμε και το πραγματοποιούμε. Στα θέματα που με ένα πιο προφανή τρόπο μας παραπέμπουν στην Οδική Ασφάλεια παραμένουμε και ενισχύουμε την συμμαχία μας με την Τροχαία και πιστεύω ότι μέσα από μια κοινή στόχευση θα μπορέσουμε να πετύχουμε αποτελέσματα τα οποία αυτή τη στιγμή είναι ακόμη ζητούμενα αλλά είναι δυνατά. Η Οδική Ασφάλεια είναι δυνατή. Δεν αρκεί η καταστολή. Η πρόληψη έχει συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Αυτές τις προϋποθέσεις έχουμε χρέος απέναντι στους εαυτούς μας απέναντι σε όλους και ιδιαίτερα απέναντι στις επόμενες γενιές να τις πραγματοποιήσουμε. Εύχομαι καλή επιτυχία σε αυτή την εξαιρετική πρωτοβουλία που πιστεύω ότι θα αποτελέσει και μια αφετηρία για να κάνουμε ένα γενναίο βήμα στην Οδική Ασφάλεια στον τόπο μας».
Το άρθρο “Αλέξης Καλοκαιρινός: Συμμαχία για την οδική ασφάλεια με αλλαγή κουλτούρας στη μετακίνηση και ενίσχυση της βιώσιμης κινητικότητας“, δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά στο CRETA24.










