Εκτός επιβατικής λειτουργίας τίθεται το Μετρό Θεσσαλονίκης από τη Δευτέρα 10 Νοεμβρίου έως και την Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2025, λόγω των απαραίτητων δοκιμών συρμών και συστημάτων για την επέκταση του δικτύου προς την Καλαμαριά. Οι δοκιμές αυτές κρίνονται απαραίτητες για την ασφαλή ολοκλήρωση του έργου και θα επηρεάσουν το πρόγραμμα λειτουργίας και πριν και μετά τη συγκεκριμένη περίοδο.
Οι σχετικές αποφάσεις ελήφθησαν σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Ελληνικό Μετρό Α.Ε. στη Θεσσαλονίκη, με τη συμμετοχή του Αναπληρωτή Υπουργού Μεταφορών Κωσταντίνου Κυρανάκη, του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Νίκου Ταχιάου και των αρμοδίων φορέων για το συγκοινωνιακό έργο (Ελληνικό Μετρό, ΟΣΕΘ, ΟΑΣΘ, THEMA), με κύριο θέμα τις δοκιμές συρμών και συστημάτων για την επέκταση.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, για την ασφαλή ολοκλήρωση των δοκιμών συρμών και συστημάτων της επέκτασης προς Καλαμαριά, το Μετρό Θεσσαλονίκης θα παραμείνει εκτός επιβατικής λειτουργίας από τη Δευτέρα 10 Νοεμβρίου έως και την Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2025.
Κατά την περίοδο αυτή, καθώς και πριν και μετά από αυτήν, το πρόγραμμα των δρομολογίων του Μετρό θα τροποποιηθεί, όπως αναλυτικά παρουσιάζεται στους παρακάτω πίνακες, ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή και απρόσκοπτη διεξαγωγή των δοκιμών του δικτύου προς την Καλαμαριά.
Αναλυτικά οι αλλαγές ανά ημερομηνία:
Δευτέρα 06/10/2025 – Κυριακή 09/11/2025
Αναχώρηση πρώτου συρμού από Τερματικούς Σταθμούς |
Αναχώρηση του τελευταίου συρμού από Τερματικούς Σταθμούς |
|
ΔΕΥΤΕΡΑ ΕΩΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ |
06.30 |
23.00 |
ΣΑΒΒΑΤΟ ΚΑΙ ΚΥΡΙΑΚΗ |
08.00 |
23.00 |
Δευτέρα 10/11/2025 – Τετάρτη 10/12/2025
ΔΙΑΚΟΠΗ ΕΠΙΒΑΤΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΔΙΚΤΥΟΥ ΓΙΑ ΔΟΚΙΜΕΣ ΣΥΡΜΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
Πέμπτη 11/12/2025 – Σάββατο 20/12/2025
Αναχώρηση πρώτου συρμού από Τερματικούς Σταθμούς |
Αναχώρηση του τελευταίου συρμού από Τερματικούς Σταθμούς |
|
ΔΕΥΤΕΡΑ ΕΩΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ |
06.30 |
23.00 |
ΣΑΒΒΑΤΟ ΚΑΙ ΚΥΡΙΑΚΗ |
08.00 |
23.00 |
Από Κυριακή 21/12/2025
Αναχώρηση πρώτου συρμού από Τερματικούς Σταθμούς |
Αναχώρηση του τελευταίου συρμού από Τερματικούς Σταθμούς |
|
ΔΕΥΤΕΡΑ ΕΩΣ ΠΕΜΠΤΗ |
05.30 |
00.30 |
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΣΑΒΒΑΤΟ |
05.30 |
02.00 |
ΚΥΡΙΑΚΗ |
05.30 |
00.30 |
Το υπουργείο σε ανακοίνωσή του σημειώνει ακόμα ότι, ήδη στο αμαξοστάσιο του Μετρό σταθμεύουν οι τέσσερις πρώτοι συρμοί που παρελήφθησαν πρόσφατα και αναμένονται μέχρι το τέλος του έτους άλλοι τρεις (σύνολο επτά) από τους δεκαπέντε που θα δρομολογηθούν στο δίκτυο.
Έτσι, προσθέτει το υπουργείο, κατά το διάστημα αναστολής της λειτουργίας του Μετρό, όπως επίσης και καθ΄ όλη τη διάρκεια μειωμένου ωραρίου λειτουργίας του, το επιβατικό κοινό το οποίο ξεπερνά τους 2.200.000 επιβάτες μηνιαίως, θα εξυπηρετείται με πρόσθετες νέες γραμμές, στις οποίες θα δρομολογηθούν λεωφορεία από το στόλο των 325 οχημάτων σταθερής κυκλοφορίας του Ο.Α.Σ.Θ. Σημειώνεται ότι ο αριθμός των οχημάτων σταθερής κυκλοφορίας έχει αυξηθεί κατά 40 από την έναρξη λειτουργίας του Μετρό την 30/11/2024. Ταυτόχρονα, η ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε., ως πάροχος του συγκοινωνιακού έργου, θα δρομολογεί την αντίστοιχη περίοδο 182 οχήματα με τον συνολικό αριθμό να ξεπερνά τα 500.
Έτσι, τα δρομολόγια των αστικών λεωφορείων δεν μεταβάλλονται και προστίθενται σε αυτά:
● Νέα γραμμή εξυπηρέτησης με κωδικό Μ1
Η νέα γραμμή θα διατρέχει κυρίως τη διαδρομή του Μετρό, από τον τερματικό σταθμό της Ν. Ελβετίας μέχρι το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό επί του άξονα Λεωφόρος Κων. Καραμανλή – Εγνατία – Μοναστηρίου και αντίστροφα. Η Γραμμή Μ1 θα σταματάει σε 11 στάσεις με το χρόνο διάνυσης από τη Νέα Ελβετία προς τον Ν.Σ.Σ. και αντίστροφα να εκτιμάται από 30 έως 35 λεπτά και τη συχνότητα διέλευσης λεωφορείων να υπολογίζεται σε 7 – 10 λεπτά.
· Πύκνωση δρομολογίων γραμμών
Θα τεθούν στην κυκλοφορία επιπλέον δρομολόγια στις γραμμές (3Κ, 31, 39, 58), οι οποίες επηρεάζονται άμεσα από τις αλλαγές στο πρόγραμμα του Μετρό με μέσο χρόνο διέλευσης ανά γραμμή τα 8 – 10 λεπτά (από 12 – 18 λεπτά σήμερα).
Τέλος, το υπουργείο ενημερώνει τους κατόχους προσωποποιημένων καρτών μηνιαίας, τρίμηνης ή εξαμηνιαίας διάρκειας ότι θα δοθεί ισόχρονη επέκταση στη χρήση των καρτών αντίστοιχη με τη διάρκεια διακοπής λειτουργίας του Μετρό προκειμένου να μην απωλέσει κανένας επιβάτης μέρος ή το σύνολο των προπληρωμένων διαδρομών.