Την ενημέρωση της Βουλής σχετικά με το πόσο πραγματικά κοστίζουν τα έργα υποδομών στο Δημόσιο με την τακτική της ΝΔ ζητάει ο Τομεάρχης Οικονομικών & Ανάπτυξης Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης, καταθέτοντας τη σχετική Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων (ΑΚΕ) προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, με τη συνυπογραφή του Τομεάρχη Μεταφορών και Υποδομών Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου και 12 ακόμη Βουλευτών.
Με την ΑΚΕ επισημαίνεται η σημασία των μεγάλων έργων υποδομής, γίνεται αναφορά στις διάφορες μεθόδους που μπορεί να αξιοποιηθούν και τονίζονται παραδείγματα όπου το Δημόσιο καλείται να καταβάλει εκατοντάδες εκατομμύρια επιπλέον. Όπως είναι για το τμήμα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος – Νεάπολη, όπου έγινε αποδεκτό το δικαίωμα αποζημίωσης του Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης (Ι.Φ.Σ.) με ποσό, όπως ο ίδιος εκτιμά, 124.523.000 ευρώ, (πλέον αναλογούντος ΦΠΑ, εφόσον εφαρμόζεται).
Γίνεται επίσης αναφορά στην εξέταση αιτημάτων από την Αναθέτουσα Αρχή για το τμήμα του ΒΟΑΚ Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος όπου η αποζημίωση του αναδόχου για θετικές ζημιές ανέρχεται σε 21.000.000 ευρώ, καθώς και στο έργο του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι, όπου υπάρχει αίτημα ένταξης ποσού 363.800.000 ευρώ, για το οποίο παρασχέθηκε η σύμφωνη γνώμη του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών.
Με δεδομένα τα ανωτέρω, ο Χάρης Μαμουλάκης ζητάει να κατατεθούν στην εθνική αντιπροσωπεία στοιχεία για:
1. Τα ποσά που καταβλήθηκαν ή θα καταβληθούν από το δημόσιο, από την 7η Ιουλίου 2019 μέχρι και σήμερα, ως απόρροια ενεργοποίησης ρητρών αποζημίωσης για άμεσες, έμμεσες ζημιές καθώς και για συμβατικές ποινές που αφορούν σε δημόσια έργα υποδομών.
2. Το ύψος των καταβληθέντων ή υπό καταβολή ποσών ανά έργο με αναφορά στην αιτία ενεργοποίησης της σχετικής ρήτρας.
3. Τον αρχικό και τον τελικό προϋπολογισμό έκαστου έργου υποδομών για το οποίο αρχής γενομένης από την 7η Ιουλίου 2019 έως και σήμερα καταβλήθηκαν ή θα καταβληθούν ποσά από το δημόσιο ως απόρροια ενεργοποίησης ρητρών αποζημίωσης για άμεσες, έμμεσες ζημιές καθώς και για συμβατικές ποινές.
4. Συγκεκριμένες περιπτώσεις δημόσιων έργων υποδομών που ο ανάδοχος, ή ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης ή ο Παραχωρησιούχος υποχρεώθηκε σε καταβολή ποσών ως απόρροια ενεργοποίησης ρητρών αποζημίωσης ζημιάς, ποινικής ρήτρας, απώλειας εσόδων και κατάπτωσης εγγυητικής επιστολής με ανάλυση των σχετικών ποσών ανά έργο.
Το άρθρο “Χάρης Μαμουλάκης: Πόσο κοστίζουν τελικά τα δημόσια έργα υποδομών στο Δημόσιο;“, δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά στο CRETA24.











