Κάτω από τη βάση αξιολογούν τους μεγαλύτερους δήμους της χώρας οι πολίτες, με τη σχετική ψηφοφορία να διεξάγεται μέσω του Υπουργείου Εσωτερικών, ώστε να αποσαφηνιστούν τα σημαντικότερα προβλήματα της καθημερινότητας.
Αρνητικά κρίνουν την αποτελεσματικότητα των δήμων οι πολίτες
Σύμφωνα με τα στοιχεία, ο μέσος όρος είναι 3,9 στα 10, με τον Δήμο Περιστερίου να είναι ο μόνος που πήρε βαθμολογία πάνω από τη βάση. Σημειώνεται ότι η έρευνα αφορά τους επτά μεγαλύτερους δήμους της χώρας (Αθηναίων, Θεσσαλονίκης, Πειραιά, Πατρέων, Ηρακλείου, Λαρισαίων και Περιστερίου).
Αναλυτικά, μεγαλύτερο πρόβλημα αναδεικνύεται το πάρκινγκ, αφού στη κανένας δήμος δεν έλαβε βαθμό πάνω από 2,9/10, με τη Λάρισα και το Περιστέρι να είναι σε… καλύτεροι μοίρα, ενώ το Ηράκλειο φαίνεται πως δεν τα πάει καλά σε κανέναν τομέα.
Συγκεκριμένα, οι τομείς που ζητήθηκε η άποψη των πολιτών ήταν η καθαριότητα, ο ηλεκτροφωτισμός, το πράσινο, τα σχολεία και το πάρκινγκ. Το Περιστέρι είναι ο μόνος δήμος που πήρε πάνω από τη βάση (5,1/10), με τη Λάρισα (4,7/10) να είναι λίγο πιο κάτω.
Απογοητευτικά είναι τα στοιχεία για την Αθήνα (3,5/10), τη Θεσσαλονίκη (3,7/10), τον Πειραιά (4,1/10), την Πάτρα (3,7/10), με τελευταίο του Ηράκλειο (2,7/10).
Τι απαντά ο Δήμος Ηρακλείου για τα στοιχεία της ψηφιακής ψηφοφορίας
Στην ενημερωτική εκπομπή του OPEN «Ώρα Ελλάδος» φιλοξενήθηκε ο Γιώργος Σισαμάκης, αντιδήμαρχος Ηρακλείου, προκειμένου να εξηγήσει τους λόγους που οι δημότες της πόλης κρίνουν τόσο αρνητικά το έργο της δημοτικής Αρχής.
«Προφανώς η ψηφιακή έρευνα έγινε το τελευταίο διάστημα. Συνέπεσε με διάφορα ζητήματα που είχαμε στην καθαριότητα εξαιτίας δικαστικών αποφάσεων και αποχώρηση αρκετών συμβασιούχων. Το τελευταίο δεκαπενθήμερο στο Ηράκλειο, δεν είχαμε την καλύτερη εικόνα, ωστόσο πλέον η κατάσταση έχει ομαλοποιηθεί. Τα δομικά προβλήματα, όπως το πάρκινγκ, είναι ζητήματα που μας αφορούν εδώ και πολλά χρόνια. Εξαιτίας των περιορισμών και της δόμησης του Ηρακλείου, δεν είναι εύκολο να τα επιλύσει κανείς. Τα τελευταία 20 χρόνια έχει αλλάξει, έχει γίνει μια σύγχρονη και φιλική πόλη, που αξίζει να την επισκεφθεί κανείς», εξήγησε αρχικά.
«Κρινόμαστε καθημερινά, όχι μόνο κάθε τέσσερα χρόνια. Το κομμάτι της σχολικής στέγης, δεν αφορά μόνο τον Δήμο Ηρακλείου, χρειάζεται ενίσχυση από την πολιτεία. Το 2011 που οι δήμοι ανέλαβαν τη σχολική στέγη, δεν συνοδεύτηκε με αντίστοιχους πόρους. Αυτό συμβαίνει και με άλλα προβλήματα της τοπικής αυτοδιοίκησης. Είμαστε φορτωμένοι με αρμοδιότητες, χωρίς τους απαραίτητους πόρους και το απαραίτητο προσωπικό. Είμαι στην τεχνική υπηρεσία του δήμου. Είχαμε 67 μηχανικούς το 2014 και τώρα έχουμε 20. Πώς θα ανταποκριθούμε στις αυξανόμενες ανάγκες της πόλης; Πλέον οι δήμοι είναι πολύ δύσκολο να ανταποκριθούν στις τεράστιες αρμοδιότητες που έχουν», πρόσθεσε ο κ. Σισαμάκης.
«Παίρνουμε τα μηνύματα και τα λαμβάνουμε υπόψιν μας. Ο ηλεκτροφωτισμός είναι λίγο καλύτερος από πριν. Μέχρι το φθινόπωρο θα είναι σε ποσοστό 99%. Ενισχύσαμε την υπηρεσία, ζητώντας 8μηνα από τον ΑΣΕΠ και βγάλαμε εργολαβία να ενισχύσουμε την υπηρεσία. Αυτά δεν είχαν γίνει ποτέ», τόνισε ο Γιώργος Σισαμάκης.
Το άρθρο “Δήμος Ηρακλείου: Παίρνει… κάτω από τη βάση στην αξιολόγηση των πολιτών – «Ουραγός» σε θέματα καθημερινότητας“, δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά στο CRETA24.