Πριν από λίγους μήνες, που τώρα φαίνονται σαν αιώνες, τσακωνόμασταν για το αν οι τρεισήμισι ώρες του «The Irishman», του Μάρτιν Σκορσέζε ήταν υπερβολικά πολλές ή όχι.
Ήταν, ιδιαίτερα εάν ήθελε να δει κάποιος την ταινία στον κινηματογράφο, αλλά πλέον αυτό δεν φαίνεται να έχει και μεγάλη σημασία, καθώς η Κίνα δίνει τη λύση (ή δημιουργεί το πρόβλημα, εξαρτάται από ποια πλευρά στέκεται κανείς) με μια κίνηση που εξέπληξε την κινηματογραφική βιομηχανία και έφερε σε πολύ δύσκολη θέση τόσο τα στούντιο όσο και τους δημιουργούς.
Σύμφωνα με το CNN, αυτή την περίοδο, που η κινηματογραφική βιομηχανία αντιμετωπίζει μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, με ταινίες να αναβάλουν διαρκώς της πρεμιέρες τους και τα έσοδά να βρίσκονται στο πιο χαμηλό τους σημείο από ποτέ, η Κίνα, η μεγαλύτερη αγορά του παγκόσμιου box office, αποφάσισε μεν να ανοίξει ξανά τις αίθουσες της στις 20 Ιουλίου αλλά αυτό έρχεται με ένα περιορισμό: οι ταινίες που θα παίζονται θα πρέπει να είναι μικρότερες από 2 ώρες σε διάρκεια.
Αυτό, αυτομάτως αποκλείει ένα τεράστιο ποσοστό ταινιών από τη δυνατότητα να προβληθούν στους κινηματογράφους.
Όπως για παράδειγμα, το πολυαναμενόμενο -ίσως το μόνο πουαναμενόμενο- «Tenet» του Κρίστοφερ Νόλαν, ταινία η οποία αναμένεται να κυκλοφορήσει στις 12 Αυγούστου και έχει διάρκεια 150 λεπτά. Τριάντα λεπτά παραπάνω από το επιτρεπόμενο δηλαδή, γεγονός που σημαίνει ότι δεν θα μπορέσει να παιχτεί στις κινεζικές αίθουσες.
Οι τρεις προηγούμενες ταινίες του Νόλαν κέρδισαν ανάμεσα κατά μέσο όρο το 15% από τα συνολικά τους παγκόσμια έσοδα στην Κίνα. Το «Interstellar», για παράδειγμα, έβγαλε στην Κίνα 122 εκατομμύρια δολάρια από τα 668 εκατομμύρια που κέρδισε παγκοσμίως.
Το ερώτημα είναι αυτονόητο: Πώς θα αντιδράσει η βιομηχανία;
Δεν είναι ασυνήθιστη τακτική για ταινίες του Χόλιγουντ να κόβονται ξανά για να μπορούν να παιχτούν στις κινεζικές αίθουσες και αυτό συνήθως γίνεται για λόγους λογοκρισίας. Από την άλλη, ποιος σκηνοθέτης θα δεχτεί να αφαιρέσει μισή ή και παραπάνω ώρα από την ταινία του μόνο και μόνο για να προσαρμοστεί στα δεδομένα που θέτει η Κίνα; Μάλλον κανείς.
Ποιος κερδίζει; Για μια ακόμη φορά οι υπηρεσίες streaming, στις οποίες η ταινία μπορεί να διαρκεί και τρεις εβδομάδες αν θέλει ο δημιουργός, και το κοινό πατώντας ένα κουμπάκι, σταματάει, ξαναρχίζει και γενικώς κάνει ότι θέλει.
Οι πρώτες ταινίες που αναμένεται να παιχτούν στην Κίνα, όταν ανοίξουν πάλι οι αίθουσες, είναι επανακυκλοφορίες όπως το «Bloodshot» και «Ντούλιτλ» ενώ το «1917» θα ακολουθήσει λίγο καιρό αργότερα, όπως και το «Μουλάν». Όλες οι ταινίες είναι κάτω από δύο ώρες.
Πηγή: CNN