Την αναγκαιότητα εκπόνησης μελέτης για την δημιουργία ενός μέσου σταθερής τροχιάς στην Κρήτη και διερεύνησης των δυνατοτήτων Ευρωπαϊκής χρηματοδότησης στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής βιώσιμων μεταφορών και τουρισμού, αναδεικνύει για μια ακόμη φορά ο Τομεάρχης Οικονομικών & Ανάπτυξης της Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης, καταθέτοντας Επίκαιρη Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών.
«Η Κρήτη αποτελεί αδιαμφισβήτητα ένα από τα σημαντικότερα περιφερειακά κέντρα της χώρας και ταυτόχρονα έναν από τους πλέον δημοφιλείς ευρωπαϊκούς τουριστικούς προορισμούς» αναφέρει σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Η σημερινή συγκοινωνιακή δομή, την καθιστά το μοναδικό μεγάλο νησί στην Ευρώπη που δεν διαθέτει κανένα μέσο σταθερής τροχιάς. Αυτό όχι μόνο εντείνει την κυκλοφοριακή επιβάρυνση, την περιβαλλοντική ρύπανση και τα προβλήματα προσβασιμότητας, αλλά συνιστά και αναπτυξιακή υστέρηση με ευρύτερες συνέπειες για την οικονομία και την ποιότητα ζωής.».
Με την Επίκαιρη Ερώτηση γίνεται αναφορά και στα νέα δεδομένα που θα προκύψουν από την κατασκευή του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι και του ΒΟΑΚ, δεδομένα που καθιστούν την ανάγκη για τη δημιουργία ενός μέσου σταθερής τροχιάς ακόμη πιο επίκαιρη. Υπενθυμίζονται επίσης οι πρόσφατες δηλώσεις του Επιτρόπου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις Βιώσιμες Μεταφορές και τον Τουρισμό, Απόστολου Τζιτζικώστα στην Περιφέρεια Κρήτης, όπου υπογραμμίστηκε ότι τέτοιου τύπου έργα αποτελούν προτεραιότητα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Καθώς και η επισήμανση του ίδιου του Επιτρόπου αναφορικά με την επεξεργασία της νέας ευρωπαϊκής στρατηγικής για τον τουρισμό και τις βιώσιμες μεταφορές, που αναμένεται να παρουσιαστεί το 2026 και στοχεύει στην προώθηση πράσινων υποδομών, φιλικών προς το περιβάλλον και τις τοπικές κοινωνίες. Ένα γεγονός που αφήνει ξεκάθαρα ανοιχτό το ενδεχόμενο υποβολής νέων αιτήσεων για χρηματοδότηση έργων υποδομών μεταφορών από ευρωπαϊκούς πόρους, αρκεί να υπάρχει πολιτική βούληση και τεκμηριωμένος σχεδιασμός από τα κράτη – μέλη.
Με δεδομένο ότι ένα μέσο σταθερής τροχιάς, κατά προτεραιότητα στη διαδρομή Ηράκλειο – Νέο Αεροδρόμιο Καστελίου, με μελλοντική προοπτική επέκτασης σε άλλες πόλεις, συνιστά έργο με τεράστιο περιβαλλοντικό, και αναπτυξιακό αποτύπωμα αλλά και ομόφωνο αίτημα της τοπικής κοινωνίας, αλλά και επειδή αποτελεί υποχρέωση της Πολιτείας στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών δεσμεύσεων για πράσινη και βιώσιμη κινητικότητα, και συνδέεται άμεσα με τους στόχους του ΕΣΠΑ, του Ταμείου Ανάκαμψης, του Connecting Europe Facility (CEF) και του νέου Μηχανισμού για τις Μεταφορές, ζητούνται απαντήσεις στα ερωτήματα:
Πως προτίθεται το Υπουργείο, στον απόηχο των ανωτέρω συναντήσεων και δηλώσεων του Ευρωπαίου Επιτρόπου να αξιοποιήσει το θετικό κλίμα και τις κατευθύνσεις που διαμορφώνονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και να διερευνήσει το ενδεχόμενο υποβολής πρότασης για ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση έργου σταθερής τροχιάς στην Κρήτη, μέσω των διαθεσίμων μηχανισμών;
Πως σκοπεύετε να εντάξετε την Κρήτη στον εθνικό και ευρωπαϊκό στρατηγικό σχεδιασμό βιώσιμων μεταφορών, εξασφαλίζοντας ισότιμη πρόσβαση των κατοίκων και επισκεπτών του νησιού σε σύγχρονες, φιλικές προς το περιβάλλον και οικονομικά προσιτές συγκοινωνίες;
Το άρθρο “Η αναγκαιότητα μελέτης δημιουργίας ενός μέσου σταθερής τροχιάς στην Κρήτη, στην Βουλή ξανά από τον Χάρη Μαμουλάκη“, δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά στο CRETA24.