Με έντονες αντιδράσεις αλλά και προβλήματα ξεκίνησε σήμερα η λειτουργία του νέου συστήματος, που επιτρέπει στους πολίτες να κλείνουν ηλεκτρονικά ραντεβού στα νοσοκομεία της χώρας.
Την ώρα που το υπουργείο Υγείας μιλά για μια νέα ψηφιακή εποχή στην οποία εισέρχεται το Εθνικό Σύστημα Υγείας, οι υγειονομικοί στο Ηράκλειο κάνουν λόγο για ένα σύστημα που δεν λύνει τα ουσιαστικά προβλήματα των νοσοκομείων και ταυτόχρονα των ασθενών.
«Τα ψηφιακά εργαλεία είναι απλά βοηθητικά, δεν αντιμετωπίζουν την αιτία του προβλήματος», δήλωσε στο Creta24 η γραμματέας της Ένωσης Γιατρών ΕΣΥ Ηρακλείου Ράνια Πέτση.
«Με το νέο σύστημα των ηλεκτρονικών ραντεβού με γιατρούς στα νοσοκομεία δεν πρόκειται να μειωθούν οι αναμονές, αν δεν υπάρξει ενίσχυση σε ιατρικό, νοσηλευτικό και λοιπό προσωπικό. Με τη νέα εγκύκλιο το υπουργείο ουσιαστικά ρίχνει την ευθύνη για τις αναμονές στους ίδιους του γιατρούς, καθιερώνοντας το ελάχιστο όριο των 12 ραντεβού ανά εβδομάδα, το οποίο έτσι και αλλιώς οι περισσότεροι συνάδελφοι το ξεπερνούν και θεωρούμε ότι δεν πρόκειται να λυθεί το πρόβλημα επειδή θα υπάρχει μια ενιαία τηλεφωνική γραμμή πανελλαδικά», εξήγησε η ίδια.
Η κα Πέτση τόνισε πως μόνη λύση αποσυμφόρηση των νοσοκομείων και εξάλειψης της ταλαιπωρίας και των κινδύνων που δημιουργούν οι αναμονές στους ασθενείς είναι η ουσιαστική ενίσχυση της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, αφού πολλά περιστατικά θα μπορούσαν να παρακολουθούνται εκεί, αντί να καταλήγουν στα νοσοκομεία.
Στο ίδιο μήκος κύματος και οι δηλώσεις του προέδρου της Ένωσης Εργαζομένων Βενιζέλειου Νοσοκομείου Ηρακλείου, Δημήτρη Φλυτζανή, ο οποίος ανέφερε: «Το πρόβλημα δεν είναι να δώσουν περισσότερα εξωτερικά ιατρεία τα νοσοκομεία, δεν είναι ο ρόλος τους να κάνουν πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας ή να αντικαταστήσουν τον απαξιωμένο ρόλο του οικογενειακού γιατρού, θα έπρεπε να επιτελούν το κλινικό δευτεροβάθμιο έργο τους».
«Τα ψηφιακά ραντεβού μέσω ΗΔΙΚΑ ξεκίνησαν με πολλά προβλήματα. Όλο αυτό έχει ξεκινήσει πολύ βιαστικά και με προχειρότητα, χωρίς να δοθεί ο χρόνος στα νοσοκομεία έτσι ώστε να υπάρχει αμφίδρομη επικοινωνία στα πληροφοριακά συστήματα», τόνισε ο κ. Φλυτζανής.
Οι τρεις τρόποι για να κλείνουμε ραντεβού με γιατρούς στα δημόσια νοσοκομεία
Υπενθυμίζεται ότι ,από σήμερα 1η Οκτωβρίου 2025, οι πολίτες μπορούν να κλείνουν ραντεβού δωρεάν μέσω τριών τρόπων:
- της εθνικής τηλεφωνικής γραμμής 1566
- της εφαρμογής MyHealth App
- της ιστοσελίδας finddoctors.gov.gr
Οι πολίτες θα συνεχίσουν να έχουν τη δυνατότητα να προγραμματίζουν ραντεβού είτε τηλεφωνικά με τη δομή, είτε με αυτοπρόσωπη παρουσία.
Παράλληλα από σήμερα, όλα τα ραντεβού των Τακτικών Εξωτερικών Ιατρείων θα πρέπει να αναρτώνται αποκλειστικά στην πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ.
Να θυμίσουμε ότι μέχρι σήμερα αυτό που ίσχυε, ήταν οι πολίτες να καλούν στο 1535 και να κλείνουν τα ραντεβού τους.
Σύμφωνα με την ηγεσία του υπουργείου Υγείας, το ενιαίο σύστημα είναι στα πρότυπα της πλατφόρμας για τον εμβολιασμό στη διάρκεια της πανδημίας του COVID-19, όπου ο κάθε πολίτης, τοποθετούσε τον ταχυδρομικό κώδικα της περιοχής του και το σύστημα, έδινε όλα τα διαθέσιμα ραντεβού. Πλέον ο πολίτης θα γράφει αναζητώ για παράδειγμα ενδοκρινολόγο στην περιοχή αυτή και το σύστημα, θα δείχνει διαθέσιμο ραντεβού στα νοσοκομεία.
Όλη η πληροφορία για την υγεία, στο 1566
Αναφορικά με το 1566, το οποίο είναι ενεργό από τον Ιούλιο, συγκεντρώνει όλη την πληροφόρηση για θέματα Υγείας σε έναν ενιαίο αριθμό. Μέσω του 1566 ο πολίτης κλείνει ραντεβού σε νοσοκομείο ή σε γιατρό για ηλεκτρονική συνταγοράφηση, για προσωπικό γιατρό, για να κάνει διαγνωστικές εξετάσεις, να πληροφορηθεί σε ποιο φαρμακείο πλησίον του θα βρει το φάρμακο που έχει ανάγκη, πώς θα παραλάβει τα Φάρμακα Υψηλού Κόστους στο σπίτι του, για προληπτικά προγράμματα δημόσια υγείας, για πρόγραμμα εμβολιασμών και οτιδήποτε άλλο αφορά υπηρεσία Υγείας. Επίσης, «το 1566 ενημερώνει τους πολίτες για υπηρεσίες που δικαιούνται (απογευματινά χειρουργεία, προληπτικές εξετάσεις) και έως τον Ιούνιο του 2026 θα καλύπτει όλες τις υπηρεσίες Υγείας».
Η εφαρμογή My Health
Εξάλλου να θυμίσουμε ότι τη Δευτέρα 26 Μαΐου, ξεκίνησε η καθολική εφαρμογή της νέας ψηφιακής πλατφόρμας του ΕΣΥ MyHealth για τον Εθνικό Ηλεκτρονικό Φάκελο Υγείας (ΕΗΦΥ), η οποία ενσωματώνει τα ιατρικά δεδομένα των πολιτών σε μία ασφαλή και εύχρηστη πλατφόρμα, φέρνοντας ένα σύγχρονο, διαλειτουργικό σύστημα που εξυπηρετεί τον πολίτη και τον γιατρό.
Μέσω του https://citizen.ehealthrecord.gov.gr, οι πολίτες έχουν πλήρη πρόσβαση στον ατομικό φάκελο υγείας τους, με όλες τις διαγνώσεις, τις συνταγές φαρμάκων, τα αποτελέσματα εξετάσεων και τις νοσηλείες, συγκεντρωμένα σε ένα σημείο.
Μέσω του https://doctor.ehealthrecord.gov.gr, οι ιατροί έχουν άμεση πρόσβαση στο πλήρες ιατρικό ιστορικό των ασθενών τους, διευκολύνοντας την παροχή εξατομικευμένων υπηρεσιών υγείας.
Το άρθρο “Ηράκλειο: Αντιδρούν οι υγειονομικοί για τα ψηφιακά ραντεβού“, δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά στο CRETA24.