Μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη που έφερε στο «φως» τις παραλείψεις ως προς την τήρηση των κανόνων ασφαλείας, ανησυχία προκαλεί η καταγγελία του Πανελλήνιου Συλλόγου Αερολιμενικών, αναφορικά με τις αλλαγές που έχουν γίνει βάσει νόμου που ψηφίστηκε το 2020, στην εποπτική αρχή για την ασφάλεια των αερομεταφορών.
«Τίθενται θέματα ασφάλειας» τόνισε στην εκπομπή ΣΚΑΪ Τώρα και τη Φαίη Σφακιωτάκη, ο Πρόεδρος του Συλλόγου, Μανόλης Καμηλάκης. Όπως διευκρίνισε, ο νόμος του 2020, ο οποίος υπερψηφίστηκε μόνο από τη Ν.Δ., καταργεί τις αεροπορικές αρχές των αεροδρομίων, που ουσιαστικά αποτελούσαν μέχρι πρότινος τα κρατικά ελεγκτικά όργανα σε κάθε αεροδρόμιο και προβλέπει μια Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, με έδρα την Αθήνα. «Έχει συμβεί σωρεία περιστατικών, τα περισσότερα εκ των οποίων, τα έχουμε καταγγείλει. Δεν μπορεί να βγαίνει στη Βουλή ο τέως Υπουργός Κώστας Καραμανλής και να λέει όπως και για τους σιδηροδρόμους, ότι οι αερομεταφορές είναι ασφαλείς. Δίχως τις κρατικές αεροπορικές αρχές μέσα στα αεροδρόμια, είναι σα να αφήνουμε τους δρόμους χωρίς τροχονόμους, τα λιμάνια χωρίς λιμενικούς. Δηλαδή δημιουργείται μια ανεξέλεγκτη, άναρχη κατάσταση. Το ότι δε μας έχουν διώξει ακόμη από τα αεροδρόμια, είναι καθαρά θέμα διαδικαστικό και μεταβατικό. Κάθε μέρα δεχόμαστε έγγραφα από τη διοίκηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, με τα οποία σταδιακά μας απαγορεύουν την άσκηση εποπτικών και προανακριτικών δραστηριοτήτων. Κάθε μέρα μας αφαιρούν μέρος από το έργο μας, μέχρι την ολοσχερή κατάργησή του και την απομάκρυνσή μας από τα αεροδρόμια.»
Ο κ. Καμηλάκης υποστήριξε, μιλώντας στον ΣΚΑΪ Κρήτης, πως ο νέος νόμος εξυπηρετεί συμφέροντα ιδιωτών, οι οποίοι δεν επιθυμούν την ύπαρξη ελεγκτικού οργάνου μέσα στο αεροδρόμιο. «Γιατί για παράδειγμα μπορούμε να επιβάλουμε πρόστιμα. Μπορούμε να τους υποχρεώσουμε να παίρνουν μέτρα ασφαλείας. Ξέρετε η ασφάλεια δεν είναι κάτι φθηνό. Ο ιδιώτης όταν διαχειρίζεται το αεροδρόμιο, το πρώτο που σκέφτεται είναι η εξοικονόμηση χρήματος. Όμως δεν μπορείς να παίζεις με την ασφάλεια της αεροπορικής κίνησης. Εδώ παίζεις με την οικονομία της χώρας. Αν συμβεί κάτι στο αεροδρόμιο και ξαφνικά χαρακτηριστούν επικίνδυνα τα αεροδρόμια της Ελλάδος, τότε η ζημιά θα είναι τεράστια. Όχι μόνο για τους ανθρώπους που θα χαθούν, που θα είναι κάτι τραγικό. Θα είναι τεράστια και για την οικονομία της χώρας γενικότερα. Κι εμείς βλέπουμε τη λογική: πάμε κι όπου βγει.»
Στην καταγγελία των αερολιμενικών αναφέρεται ένα περιστατικό το οποίο συνέβη στο αεροδρόμιο Ηρακλείου, στις 10 Απριλίου, κατά το οποίο, ενώ είχε δοθεί ρητή εντολή από την Κρατική Αεροπορική Αρχή του αερολιμένα, να μην πραγματοποιηθεί κανένας ανεφοδιασμός αεροσκάφους με καύσιμα, λόγω ισχυρής καταιγίδας, η εντολή παραβλέφθηκε, αναγκάστηκαν όμως να σταματήσουν, όταν κεραυνός έπεσε δίπλα στο χώρο ανεφοδιασμού και προκάλεσε σπινθήρα στο στόμιο της μάνικας. «Αυτό προφανώς συνέβη διότι υπάρχει πλέον, μετά την εφαρμογή αυτού του νόμου, μια απαξίωση της Αεροπορικής Αρχής στο αεροδρόμιο. Γιατί τους έχουν πει ότι πλέον δεν μπορούμε να βάλουμε πρόστιμα, δεν μπορούμε να επιβάλουμε τους κανόνες ασφαλείας που οφείλουμε να επιβάλουμε. Οπότε, στο πλαίσιο αυτό, δε δώσανε σημασία και δεν εφαρμόστηκε η εντολή έτσι όπως ρητά δόθηκε. Δηλαδή, ο φορέας επίγειας εξυπηρέτησης, δε μετέφερε την εντολή τη δική μας στον προμηθευτή καυσίμων, για να μην κάνει ανεφοδιασμό αεροσκάφους.»
Η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας στην Αθήνα, η οποία είναι υπεύθυνη για την ασφάλεια όλων των αεροδρομίων της χώρας, στελεχώνεται από 100 άτομα. «Τα 100 άτομα εξ Αθηνών είναι υπεύθυνα για τα 40 αεροδρόμια της χώρας, όταν η Πορτογαλία για 11 αεροδρόμια έχει 250 άτομα. Επομένως, θα μπορούσαν πολύ εύκολα να ενσωματώσουν εμάς στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, όπως προβλεπόταν με προηγούμενο νόμο και να υπάρχει αυτή η πραγματική εποπτεία στο πεδίο, κι όχι από το γραφείο στην Αθήνα.» κατέληξε ο κ. Καμηλάκης.
Το άρθρο “Πρ. Πανελληνίου Συλλόγου Αερολιμενικών: Κι εμείς βλέπουμε τη λογική «πάμε κι όπου βγει…»“, δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά στο CRETA24.