Για τον οδικό χάρτη της τουριστικής προβολής και της ανάδειξης του γεωπάρκου του Ψηλορείτη, μίλησε μεταξύ άλλων στον Περιφερειακό Τηλεοπτικό Σταθμό CRETA και στην εκπομπή Live με την Αντιγόνη, ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης.
Όπως ανέφερε, είναι μια αλλαγή στρατηγικής του ΕΟΤ και του υπουργείου Τουρισμού σε μια κατεύθυνση διαφορετική από τα προηγούμενα χρόνια. «Εμείς πλέον αντιμετωπίζουμε όλη τη χώρα ως ένα εν δυνάμει τουριστικό προορισμό όλο το χρόνο, όλες τις εποχές η βαριά βιομηχανία εστιάζει στο ελληνικό καλοκαίρι αλλά γνωρίζουμε καλά ότι έχουμε εξαιρετικό πλεονέκτημα σε ολόκληρη τη χώρα, τα οποία μπορούμε να αναδείξουμε για να προσελκύσουμε τουρισμό όλο το χρόνο. Γι’ αυτό έχουμε ξεκινήσει τον τελευταίο μήνα, μια προσπάθεια στο εξωτερικό, μια καμπάνια προώθησης του ορεινού τουρισμού των χειμερινών τουριστικών περιοχών, που είναι λιγότερα γνωστές στο εξωτερικό αλλά γνωστές σε εμάς. Φυσικά στο πλαίσιο αυτό, αναπτύσσουμε σταδιακά συνεργασίες με τοπικούς φορείς, όπως φορείς της Κρήτης για το γεωπάρκο του Ψηλορείτη που είναι από τα ομορφότερα και πιο συγκλονιστικά μνημεία της χώρας. Εκεί έχουμε πολλά να κάνουμε στο μέλλον, για να αναδείξουμε τα πλεονεκτήματα του».
Όσον αφορά το γεπάρκο του Ψηλορείτη και της Σητείας, το πρώτο που συζητήθηκε όπως σημείωσε ο κ. Φραγκάκης, είναι ότι μόλις κοπάσει η πανδημία να παρουσιαστεί το γεωπάρκο του Ψηλορείτη σε εκθέσεις δια ζώσης στο εξωτερικό. «Θέλω να πιστεύω ότι αυτό θα γίνει από το Μάρτιο και μετά. Το δεύτερο είναι ότι θα μπορούσαμε να διοργανώσουμε ειδικές παρουσιάσεις σε μεγάλες πρωτεύουσες της Ευρώπης για τα μεγάλα πλεονεκτήματα των γεωπάρκων γενικά της χώρας και το τρίτο να μπορέσουμε να διοργανώσουμε δημοσιογραφικές αποστολές που έχουν γίνει στο παρελθόν, στην περιοχή για να δουν από κοντά, να γράψουν κάτι και να προωθήσουν αυτές τις ομορφιές και τις εμπειρίες που μπορεί να ζήσει κανείς. Είναι πολλά, αλλά τα ψηφιακά μέσα θα παίξουν σημαντικό ρόλο και φυσικά θα παίξει ρόλο το πως θα συζητήσουμε και ήδη το κάνουμε με αεροπορικές εταιρίες και tour operators, πως θα μπορέσουν να δώσουν την ευκαιρία σε επισκέπτες ταξιδιώτες να έρχονται το χειμώνα στην Κρήτη και σε άλλα μέρη της χώρας. Αυτή είναι η αρχή, δεν είναι το τέλος του δρόμου».
Πρόσθεσε δε, πως ειδικά από πελάτες και υποψήφιους επισκέπτες υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για καινούρια πράγματα. «Το καλοκαίρι είναι η ναυαρχίδα μας αλλά τα ταξίδια μετά από πέρα του COVID, θα ενταθούν και θα αυξηθούν. Θα υπάρχει η ανάγκη για περισσότερα τουριστικά ταξίδια, η Κρήτη μπορεί να το προσφέρει αυτό».
Κλείνοντας, ο κ. Φραγκάκης σημείωσε πως ο ελληνικός τουρισμός απέδειξε ότι το 2020-2021, ότι είναι ανθεκτικός. «Το 2021 που πριν από λίγες ημέρες ολοκληρώθηκε έδειξε ότι πήγε καλά. Φτάσαμε στο 60% των εσόδων του 2019 και τα μηνύματα που είχαμε πριν την Όμικρον ήταν εξαιρετικά για το 2022 και από τις αεροπορικές εταιρίες και τους tour operators. Νομίζω ότι μόλις η Όμικρον βρεθεί σε ύφεση που ελπίζω να γίνει γρήγορα, θα επαναφέρει μια λογική ανόδου στη ζήτηση του ελληνικού τουρισμού για το καλοκαίρι. Στόχος είναι να ξεκινήσουμε νωρίς, αν πάει η σεζόν όπως και πέρσι και ένας τρίτος παράγοντας είναι να διατηρήσουμε την υψηλή κατακεφαλήν δαπάνη των επισκεπτών σε υψηλό επίπεδο, όπως το 2021. Ελπίζω και πιστεύω ότι η πανδημία θα επιτρέψει να τους υλοποιήσουμε».